Przejście do sekcji:

Treść strony: Klub Seniora „KOZIOŁEK”

Klub Seniora „KOZIOŁEK”

Chcieliśmy  pokazać, że na emeryturze można zorganizować sobie ciekawe życie i nie nudzić się nawet w niedużym mieście z dala od wszelkich instytucji kulturalnych. Na pewno jest to sposób na wypełnienie czasu wolnego. Klub nasz powstał w 2017roku i zrzesza 35 osób powyżej 60 czyli emerytów. Działalności naszej przyświeca hasło - nareszcie mamy czas dla siebie. Spotykamy się raz w tygodniu i bardzo często są to spotkania z ciekawymi ludźmi nie tylko z naszej miejscowości. Wyjeżdżamy do teatrów w Płocku, Toruniu i Włocławku, na koncerty do Szafarni a także do bydgoskiej i poznańskiej Opery. Przy okazji tych wyjazdów staramy się bywać w ciekawych miejscach takich jak: Muzeum Historii Brudu i Mydła w Bydgoszczy, Muzeum Piernika z warsztatami w Toruniu, Muzeum Kinematografii w Łodzi a także Muzeum Secesji w Płocku. Poznajemy dzięki przewodnikom historie odwiedzanych miast. Są to wyjazdy jednodniowe. Raz w roku pozwalamy sobie na czterodniowe wycieczki. Byliśmy w Poznaniu i zwiedziliśmy jego zabytki oraz Kórnik, Rogalin i Puszczykowo. We Wrocławiu poznaliśmy Stare Miasto, Halę Ludową i odnowiony Dworzec. W drodze na Hel zwiedziliśmy Oliwę i Gdańsk. Będąc w Przemyślu odwiedziliśmy Jarosław i Krasiczyn a nawet wpadliśmy na jeden dzień do Lwowa.

Niestety pandemia ograniczyła nasze wyjazdy. Ale po podwójnym zaszczepieniu się mogliśmy w tym roku wyjechać do Białegostoku i zobaczyć szlak tatarski, cerkwie i bożnice. Oczywiście przy okazji tych wyjazdów kosztujemy potraw regionalnych. Uczestniczymy aktywnie w organizowanych uroczystościach na naszym terenie. Dodać tu muszę, że nasze wojaże zawsze wspomagane są przez nasz Urząd Miasta i Gminy w Skępem oraz Starostwo Powiatowe.

Z mojej inicjatywy ukazały się drukiem wspomnienia skępian pod tytułem - Dlaczego Skępe.

Muszę pochwalić się, że za swoją działalność zostałam nominowana w konkursie Osobowość Roku w kategorii kultura w roku 2020 i w powiecie lipnowskim zajęłam pierwsze miejsce. Podejrzewam, że nie ma drugiej takiej osoby w Skępem.

Na pewno wiele z naszej działalności pominęłam - było tego sporo i jeszcze nie wyczerpały się moje i członków Klubu pomysły. Oby tylko zdrowie dopisało.

Nie nudzimy się.

Na pewno jest to sposób na jesień życia.

• autor: Jadwiga Okrzyńska - Przewodnicząca KS Koziołek
  • obraz przedstawia członków Klubu Seniora "KOZIOŁEK"