Treść strony: Aktualności 2023
Ostrzeżenie meteorologiczne
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Paσstwowy Instytut Badawczy Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni 81-342 Gdynia ul. Waszyngtona 42 tel: 58-6288150, osŁona morska 58-6288154, fax: 058-6203422 email: meteo.pomorze@imgw.pl www: www.imgw.pl |
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE ZBIORCZO NR 107 WYKAZ OBOWIĄZUJĄCYCH OSTRZEŻEŃ o godz. 05:13 dnia 29.05.2024 |
|
Zjawisko/Stopień zagrożenia |
Burze/2 |
Obszar (w nawiasie numer ostrzeżenia dla powiatu) |
powiaty: aleksandrowski(42), brodnicki(49), chełmiński(50), golubsko-dobrzyński(44), Grudziądz(54), grudziądzki(55), lipnowski(44), rypiński(44), świecki(56), Toruń(45), toruński(45), wąbrzeski(47), Włocławek(43), włocławski(44) |
Ważność |
od godz. 12:00 dnia 29.05.2024 do godz. 22:00 dnia 29.05.2024 |
Prawdopodobieństwo |
80% |
Przebieg |
Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć bardzo silne opady deszczu od 30 mm do 40 mm, oraz porywy wiatru lokalnie do 90 km/h. Lokalnie grad. |
SMS |
IMGW-PIB OSTRZEGA: BURZE/2 kujawsko-pomorskie (14 powiatów) od 12:00/29.05 do 22:00/29.05.2024 deszcz 40 mm, porywy 90 km/h, grad. Dotyczy powiatów: aleksandrowski, brodnicki, chełmiński, golubsko-dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, lipnowski, rypiński, świecki, Toruń, toruński, wąbrzeski, Włocławek i włocławski. |
RSO |
Woj. kujawsko-pomorskie (14 powiatów), IMGW-PIB wydał ostrzeżenie drugiego stopnia o burzach |
Uwagi |
Brak. |
Opracowanie niniejsze i jego format, jako przedmiot prawa autorskiego podlega ochronie prawnej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Wszelkie dalsze udostępnianie, rozpowszechnianie (przedruk, kopiowanie, wiadomość sms) jest dozwolone wyłącznie w formie dosłownej z bezwzględnym wskazaniem źródła informacji tj. IMGW-PIB. |
Wszelkie dalsze udostępnianie, rozpowszechnianie (przedruk, kopiowanie, wiadomość sms) jest dozwolone wyłącznie w
formie dosłownej z bezwzględnym wskazaniem źródła informacji tj. IMGW-PIB.
Turniej Sołecki w piłkę halową
Badania osteoporoza
Międzynarodowe ćwiczenia wojskowe STEADFAST DEFENDER-24 i DRAGON-24
Od 12 lutego 2024 r., na drogach niemal całego kraju, będzie odbywał się ruch kolumn pojazdów wojskowych w związku z cyklicznymi ćwiczeniami wojskowymi pod kryptonimem STEADFAST DEFENDER-24 i DRAGON-24, które odbędą się zgodnie z tegorocznym planem szkolenia Sił Zbrojnych RP. W ramach tych ćwiczeń, od połowy lutego do końca maja, na autostradach, drogach ekspresowych oraz drogach krajowych w Polsce będzie widoczny wzmożony ruch pojazdów wojskowych, ale będzie on skoordynowany w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu powodował utrudnienia w ruchu. Działalność Sił Zbrojnych podczas ćwiczenia na terenie województwa Kujawsko- Pomorskiego będzie obejmować w szczególności rejon miasta Grudziądza, powiatu gudziądzkiego, nie wykluczając pozostałych rejonów województwa.
Zwracamy się z apelem do wszystkich – chrońmy dane, nie publikujmy informacji i zdjęć obrazujących ruchy wojsk i ich lokalizację, dat i godzin przejazdów kolumn wojskowych oraz danych dotyczących wylotów i lądowań wojskowych statków powietrznych. Zwracamy się do kierowców z apelem o zachowanie szczególnej ostrożności. Przypominamy, że nie należy wjeżdżać pomiędzy pojazdy wojskowe jadące w kolumnie.
STEADFAST DEFENDER-24 i DRAGON-24 są ćwiczeniami o charakterze defensywnym i nie są skierowane przeciwko jakiemukolwiek państwu.
Ostrzeżenie meteorologiczne
Zjawisko: opady marznące
Stopień zagrożenia: 1
Obszar: powiaty: brodnicki, bydgoski, Bydgoszcz, chełmiński, golubsko-dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, lipnowski, rypiński, sępoleński, świecki, Toruń, toruński, tucholski i wąbrzeski.
Ważność: od godz. 17:00 dnia 09.02.2024 do godz. 04:00 dnia 10.02.2024
Przebieg: prognozowane są słabe opady marznącego deszczu lub mżawki powodujące gołoledź.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80%.
Uwagi: brak.
Źródło informacji: IMGW-PIB Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni ostrzeżenie meteorologiczne zbiorczo nr 33.
Konsultacje projektu strategii
Burmistrz Miasta i Gminy Skępe
na podstawie Zarządzenia Nr 14/2024 z dnia 09 lutego 2024 r. ogłasza przeprowadzenie konsultacji społecznych projektu Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Lipno oraz listy projektów stanowiących integralną część Strategii
I. Cel i przedmiot konsultacji:
- Celem przeprowadzenia konsultacji społecznych jest poznanie opinii mieszkańców Miasta i Gminy Skępe na temat Projektu Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Lipno oraz listy projektów stanowiących integralną część Strategii
- Projekt powstał przy współpracy członków Stowarzyszenia na rzecz Gmin i Powiatu Lipnowskiego „Wspólnie dla przyszłości”, tj. gminy Bobrowniki, Gminy Chrostkowo, Miasta i Gminy Dobrzyń n .Wisłą, Gminy Kikół, Miasta Lipna, Gminy Lipno, Miasta i Gminy Skępe, Gminy Tłuchowo, Gminy Wielgie oraz Powiatu Lipnowskiego.
- W dokumencie zostały określone cele rozwojowe oraz priorytety inwestycyjne Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Lipno wraz z listą projektów planowanych do realizacji w ramach polityki terytorialnej.
- Projekt Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Lipno oraz listy projektów stanowiących integralną część Strategii dostępny jest na stronie internetowej skepe.pl oraz w Urzędzie Miasta i Gminy w Skępem, ul. Kościelna 2, 87-630 Skępe (pok. nr 11).
II. Zasięg terytorialny konsultacji:
- Konsultacje obejmują swoim zasięgiem teren Miasta i Gminy Skępe.
- Uprawnieni do udziału w konsultacjach są mieszkańcy Miasta i Gminy Skępe, posiadający czynne prawo wyborcze w wyborach do organów stanowiących Miasta i Gminy Skępe.
III. Termin przeprowadzenia konsultacji (datę rozpoczęcia i zakończenia)
Konsultacje będą prowadzone w terminie od 16.02.2024 r. do 23.02.2024 r.
IV. Forma przeprowadzenia konsultacji:
- Pozyskiwanie uwag, wniosków i opinii za pomocą formularza konsultacyjnego.
- Propozycje i uwagi do projektu Strategii należy przekazywać wyłącznie za pomocą wypełnionego formularza konsultacji społecznych dostępnych na stronie internetowej skepe.pl oraz w Urzędzie Miasta i Gminy w Skępem, ul. Kościelna 2, 87-630 Skępe (pok. nr 11) do dnia 23.02.2024 roku w Urzędzie Miasta i Gminy w Skępem – pok. nr 11, przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta i Gminy w Skępe (ul. Kościelna 2, 87-630 Skępe) lub drogą elektroniczną na adres sekretariat@skepe.pl
V. Osoba odpowiedzialna za przygotowanie oraz opracowanie wyników konsultacji
- Wyjaśnień w przedmiotowej sprawie udziela Pan Krzysztof Jaworski – tel. 54 287-85-48.
- Z przeprowadzonych konsultacji zostanie sporządzony raport, który po zatwierdzeniu zostanie opublikowany na stronie internetowej lipnowski.powiat.pl w zakładce OPPT Lipno.
- Ogłoszenie (PDF) 509.72kB
- Zarządzenie (PDF) 485.25kB
Ostrzeżenie meteorologiczne
Zjawisko: oblodzenie
Stopień zagrożenia: 1
Obszar: dotyczy powiatów: wszystkie powiaty
Ważność: od godz. 22:00 dnia 07.02.2024r. do godz. 09:00 dnia 08.02.2024r.
Przebieg: Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników w trakcie i po opadach deszczu ze śniegiem oraz mokrego śniegu powodujące ich oblodzenie. Temperatura
minimalna około -2°C temperatura minimalna przy gruncie około -4°C.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80 %
Uwagi: Brak.
Źródło informacji: IMGW-PIB Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni
ostrzeżenie meteorologiczne zbiorczo nr 32.
Ostrzeżenie meteorologiczne
Zjawisko: Silny wiatr
Stopień zagrożenia: 1
Obszar: dotyczy powiatów: aleksandrowski, brodnicki, bydgoski, Bydgoszcz, chełmiński, golubsko-dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, inowrocławski, lipnowski, radziejowski, rypiński, sępoleński, świecki, Toruń, toruński, tucholski, wąbrzeski, Włocławek i włocławski.
Ważność: od godz. 17:00 dnia 04.02.2024 do godz. 18:00 dnia 05.02.2024
Przebieg: Prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 35 km/h, w porywach do 85 km/h, z zachodu. W poniedziałek nad ranem wiatr przejściowo będzie słabszy.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80 %
Uwagi: Brak.
Ogłoszenie rekrutacja do oddziałów przedszkolnych
Zmiana organizacji ruchu
INFORMACJA
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka z o.o. informuje, iż w związku z budową
kanalizacji deszczowej od dnia 05 luty 2024 r. nastąpi czasowa zmiana organizacji ruchu w ciągu
drogi gminnej nr 170389C — ul. Dobrzyńska w Skępem i drogi gminnej nr 170401C ul. Rynek
w Skępem, zgodnie z zatwierdzonym projektem oznakowania nr OK.7126.48.2023 z dnia
27.03.2023r.
Przewidziany termin przywrócenia stałej organizacji ruchu: do dnia 30.03.2024 r.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI I SZKÓŁ
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40, poz. 572, poz. 1463 i poz. 1688), art. 29 ust. 2 pkt 2
i art. 154 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2023 r., poz. 900, poz. 1672, poz. 1718, i poz. 2005) zarządzam, co następuje:
ZARZĄDZENIE NR 9/2024 BURMISTRZA MIASTA I GMINY SKĘPE z dnia 26 stycznia 2024 r.
Burmistrz Miasta i Gminy Skępe ustala terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego oraz terminy składania dokumentów na rok szkolny 2024/2025 do publicznych przedszkoli lub oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Skępe – załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 9/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Skępe z dn. 26 stycznia 2024 r.
oraz terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego oraz terminy składania dokumentów na rok szkolny 2024/2025 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Skępe – załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 9/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Skępe z dn. 26 stycznia 2024 r.
Ponadto na podstawie art. 154 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r., poz. 900, poz. 1672, poz. 1718, i poz. 2005) Burmistrz Miasta i Gminy Skępe podaje do publicznej wiadomości kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbę punktów możliwą do uzyskania za poszczególne kryteria.
Kryteria naboru do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
UCHWAŁA NR XXXII/210/2017
RADY MIEJSKIEJ W SKĘPEM
z dnia 31 marca 2017 r.
w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Skępe, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumenty niezbędne do ich potwierdzenia
Załącznik poniżej. UCHWAŁA NR XXXII/210/2017 RADY MIEJSKIEJ W SKĘPEM
Link do PP Skępe Link do PP Wioska
Kryteria naboru do szkół podstawowych
UCHWAŁA Nr XXXII/209/2017
RADY MIEJSKIEJ W SKĘPEM
z dnia 31 marca 2017 r.
w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do pierwszych klas publicznych szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Skępe, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Załącznik poniżej. UCHWAŁA Nr XXXII/209/2017 RADY MIEJSKIEJ W SKĘPEM z dnia 31 marca 2017 r.
Link do SP Skępe link do SP Wólka link do SP Czermno
Ostrzeżenie meteorologiczne
Ostrzeżenia meteorologiczne
Zjawisko: oblodzenie
Stopień zagrożenia: 1
Obszar: dotyczy powiatów: (14 powiatów) aleksandrowski, brodnicki, chełmiński, golubsko-dobrzyński, Grudziądz, grudziądzki, lipnowski, rypiński, świecki, Toruń, toruński, wąbrzeski, Włocławek i włocławski.
Ważność: od godz. 00:00 dnia 26.01.2024 do godz. 08:30 dnia 26.01.2024
Przebieg: Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników po opadach deszczu, deszczu ze śniegiem i mokrego śniegu, powodujące ich oblodzenie. Temperatura minimalna około -2°C, temperatura minimalna przy gruncie około -3°C.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 75 %
Uwagi: Brak.
Źródło informacji: IMGW-PIB Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni ostrzeżenie meteorologiczne zbiorczo nr 25.
Informacja dotycząca stawki opłaty za odbiór odpadów
Szanowni Państwo.
Z końcem ubiegłego roku Rada Miejska w Skępem podjęła uchwałę o podniesieniu stawki opłaty za odbiór odpadów komunalnych, która od lutego 2024 roku wynosi 41 zł za 1 osobę, zaś w przypadku gospodarstwa domowego, w którym bioodpady są kompostowane w kompostowniku opłata ta, wynosi 38 zł od 1 osoby. Podwyżka ta wywołała poruszenie i oburzyła wielu mieszkańców naszej gminy. Zarówno ja, jak i radni, którzy musieli podjąć tę ciężką decyzję, uważamy, że opłaty te są bardzo wysokie, dlatego też wszystkim mieszkańcom należą się wyjaśnienia, z czego ta podwyżka wynika.
Przede wszystkim, co do zasady, system odbierania odpadów komunalnych na poziomie gminy powinien się bilansować tzn. wpływy, w tym przypadku od mieszkańców, nie powinny być niższe niż wydatki ponoszone w związku z istniejącym systemem odbioru odpadów. Zaznaczyła to Najwyższa Izba Kontroli w artykule z dnia 10.05.2023 r., w którym pisze m.in. „Gminy ustawowo zostały zobowiązane do zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie oraz do stworzenia warunków niezbędnych do ich utrzymania. Realizując ten obowiązek, gminy muszą m.in. rozwiązać problem zagospodarowania odpadów komunalnych, czyli powstających w każdej gminie śmieci. Przy czym realizując ten obowiązek, powinny dążyć do wcielenia w życie zasady „zanieczyszczający płaci”, zgodnie z którą koszty gospodarowania odpadami ponoszone są przez ich wytwórców. Powinny też dążyć do tego, by w systemie tym dochody z tytułu opłat równoważyły koszty funkcjonowania systemu”
Należy zaznaczyć, że wybór wykonawcy do realizacji zadania polegającego na odbiorze odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy odbywa się w oparciu o przepisy dotyczące zamówień publicznych, czyli w skrócie w formie przetargu, w którym uczestniczyć mogą wykonawcy spełniający wymogi zawarte w ustawie o odpadach oraz w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Do końca 2023 roku odpady odbierane były na podstawie umowy zawartej jeszcze w 2019 roku. Jej niewątpliwą zaletą był sposób rozliczenia o charakterze ryczałtowym. Oznacza to, że niezależnie ile odpadów zostało na terenie naszej gminy wytworzone, miesięczny koszt pozostawał niezmienny. Pozwoliło to na ustalenie stawki, która również była dosyć wysoka, ale akceptowalna społecznie. Nie uległa ona zmianie przez 4 lata, co było również wynikiem nieskorzystania przez wykonawcę z możliwości waloryzacji wynagrodzenia, do czego miał prawo. W przypadku przetargu ogłoszonego w 2023 roku, w związku ze zmianą przepisów w tym zakresie, zmianie uległ przede wszystkim rodzaj rozliczenia z ryczałtowego na ilościowy, co oznacza, że wynagrodzenie płatne będzie w wysokości odpowiadającej ilości odebranych w danym miesiącu odpadów.
A teraz przejdźmy do szczegółów. Umowa z wykonawcą została zawarta po rozstrzygnięciu drugiego przetargu, gdyż pierwszy, w nadziei, że uda się uzyskać korzystniejsze warunki został unieważniony. W okresie 12 miesięcy poprzedzających ogłoszenie przetargu na terenie naszej gminy zebrano 1 974 tony odpadów, zarówno segregowanych, jak i niesegregowanych. Do przetargu, w oparciu o prognozy Krajowego Planu Gospodarki Odpadami przyjęto wzrost ilości wytwarzanych odpadów o 0,8%, a więc do poziomu 1 993 ton (1 103 tony odpadów niesegregowanych oraz 890 ton odpadów segregowanych). W przetargu podobnie, jak w poprzednim, ofertę złożył tylko 1 wykonawca, który zaoferował cenę 2 679 607,25 zł (1 706,40 zł za 1 tonę odpadów niesegregowanych oraz 895,32 zł za 1 tonę odpadów segregowanych).
Aby teraz dokonać wyliczeń, należy wskazać kilka czynników, które zadecydowały o takiej wysokości stawki za odbiór odpadów.
- Koszt odbioru odpadów wynikający z umowy: 2 679 607,25 zł
- Koszt administracyjny systemu: 130 000,00 zł
- Łączny koszt systemu: 2 809 607,25 zł
- Liczba domków letniskowych: 850 szt.
- Opłata roczna wnoszona od jednego domku: 224,00 zł
- Liczba mieszkańców objętych systemem zgodnie ze złożonymi deklaracjami: 5 545 (2 651 bez kompostownika, 2 894 z kompostownikiem).
A dane te przekładają się następująco na wyliczenia:
- Roczny wpływ z tytułu opłaty od posiadaczy domków letniskowych wynosi 190 400,00 zł.
- Pozostały roczny koszt systemu po odjęciu wpływów od posiadaczy domków letniskowych: 2 619 207,25 zł.
- Pozostały miesięczny koszt systemu po odjęciu wpływów od posiadaczy domków letniskowych: 218 267,27 zł
W rezultacie proste działanie matematyczne daje następujący wynik:
- Mieszkańcy zbierający odpady bez kompostowania: 2 651 x 41 zł = 108 691,00 zł
- Mieszkańcy zbierający odpady z kompostowaniem: 2 894 x 38 zł = 109 972,00 zł
- Miesięczny wpływ od mieszkańców 218 663,00 zł.
Jak obrazują wskazane wyliczenia, uchwalone przez Radę Miejską w Skępem opłaty pokrywają wyłącznie koszty związane z funkcjonowaniem systemu i nic ponadto.
Co należy zaznaczyć wysokość tej opłaty ustalona, została na podstawie przyjętych wartości, a tak do końca nie wiemy, ile faktycznie tych odpadów zostanie zebranych i może się okazać, że po dokonanej półrocznej analizie zaistnieje możliwość przynajmniej niewielkiego obniżenia opłaty. Jednocześnie uważam, że kwestie, na które Radni czy Burmistrz nie mają wielkiego wpływu, nie powinny być rozgrywane jako temat wyborczy. Oczywiście można by sztucznie obniżyć stawkę opłaty, a po wyborach jeszcze bardziej ją podnieść, aby zbilansować koszty systemu, jednakże uważam, że byłoby to okłamywanie mieszkańców, a taka praktyka jest przeze mnie nie do zaakceptowania.
Chcę się także odnieść komentarzy pojawiających się w przestrzeni publicznej a dotyczące m.in. tego, że należało poszukać innego wykonawcy. I tu muszę zaznaczyć, że prowadzenie rozmów czy negocjacji z innymi wykonawcami, a także zawarcie umowy z innym podmiotem, który nie uczestniczył w przetargu, w sytuacji gdy przetarg nie został unieważniony ze względu na brak ofert, byłoby zwykłym złamaniem prawa. Ubolewam również, że sytuacja ta spotyka się wręcz z hejtem przekraczającym ramy krytyki, przy jednoczesnym niewskazywaniu rozwiązań tego problemu czy też przedstawieniu innych konstruktywnych propozycji, również ze strony części radnych Rady Miejskiej w Skępem.
Mając powyższe na uwadze, my jako mieszkańcy naszej gminy, musimy zrobić wszystko, aby zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów, a także zmienić ich proporcje.
- Starajmy się ograniczyć wytwarzanie surowców takich jak metale czy tworzywa sztuczne, co możemy osiągnąć, rezygnując z woreczków foliowych na rzecz toreb papierowych, czy też ograniczając spożycie napojów w butelkach pet lub puszkach na rzecz napojów w butelkach zwrotnych, lub zwykłej wody z kranu.
- Starajmy się aby w jak największym stopniu segregować wszystkie odpady co pozwoli nie zmniejszenie ilości odpadów niesegregowanych, których koszt odbioru jest znacznie wyższy od odpadów segregowanych.
- Wszyscy przedsiębiorcy, którzy w swojej działalności wytwarzają odpady powinni zawrzeć odrębne umowy z stosownym podmiotem, tak aby nie zasilać gminnego systemu odpadami wytwarzanymi w trakcie działalności gospodarczej. Dlatego też proszę o uregulowanie tych kwestii, gdyż niebawem zostaną zintensyfikowane kontrole mające na celu wyeliminowanie tego zjawiska.
W obecnym roku odpady są odbierane z dróg gminnych lub wyższego rzędu, dlatego też w przypadku nieodebrania przez wykonawcę odpadów, niezależnie od przyczyny, proszę o niezwłoczne zgłaszanie tego faktu do pracownika Urzędu Pana Damiana Jasińskiego, pod numerem tel. 54 287-85-58, a my na takie przypadki będziemy bezzwłocznie reagować i wyjaśniać zaistniałą sytuację.
Jednocześnie pozwolą Państwo, że podzielę się uwagami na temat funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami w naszym kraju, który uważam za źle skonstruowany i nieefektywny. Przede wszystkim uważam za wysoce niesprawiedliwe, że mieszkańcy domków letniskowych wnoszą roczną, stosunkowo niską opłatę z tytułu odbioru odpadów. Pomimo tego, że w naszej gminie została ona przyjęta na maksymalnym poziomie jest to kwota zaledwie 224 zł, co stanowi mniej niż trzymiesięczna opłata dwuosobowej rodziny mieszkającej na terenie naszej gminy. Sprawiedliwie byłoby aby opłata od domków letniskowych była wnoszona przez ich właścicieli przez okres przebywania na terenie naszej gminy i na takich samych zasadach i w wielkościach jak przez pozostałych mieszkańców gminy.
Nieodzownym też powinno być, aby budżet państwa partycypował w kosztach funkcjonowania systemu, a środki na takie wsparcie powinny pochodzić od dużych koncernów, których działalność produkcyjna przyczynia się do powstawania dużej ilości odpadów.
I wreszcie należałoby natychmiast zmienić system kontraktowania Wykonawców, gdyż obecny premiuje duże firmy, które dzięki swojej pozycji na rynku mają przewagę nad konkurencją i mogą dyktować warunki gminom.
Niejednokrotnie o tych kwestiach rozmawiałem z przedstawicielami władzy centralnej i posłami wszystkich opcji politycznych. Należy mieć nadzieję, że naciski doprowadzą do gruntownych zmian, które będą korzystne dla wszystkich mieszkańców naszego kraju.
Piotr Wojciechowski
Burmistrz Miasta i Gminy Skępe
Ostrzeżenie meteorologiczne
Zjawisko: Silny wiatr
Stopień zagrożenia: 1
Obszar: dotyczy powiatów: lipnowski, Włocławek i włocławski.
Ważność: od godz. 07:00 dnia 25.01.2024 do godz. 14:00 dnia 25.01.2024
Przebieg: Prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 40 km/h, w porywach do 85
km/h, z południowego zachodu i zachodu. Lokalnie możliwe burze.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80 %
Uwagi: Brak.
Źródło informacji: IMGW-PIB Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni
ostrzeżenie meteorologiczne zbiorczo nr 23.
Ostrzeżenie meteorologiczne
Ostrzeżenie meteorologiczne
Zjawisko: Silny wiatr
Stopień zagrożenia: 1
Obszar: dotyczy powiatów: brodnicki, lipnowski, rypiński, Włocławek i włocławski.
Ważność: od godz. 07:00 dnia 24.01.2024 do godz. 07:00 dnia 25.01.2024
Przebieg: prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 40 km/h, w porywach do 85 km/h, z południowego zachodu i zachodu. Lokalnie możliwe burze.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 85 %
Uwagi: Brak.
Źródło informacji: IMGW-PIB Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni
ostrzeżenie meteorologiczne zbiorczo nr 22.
Likwidacja ogniska choroby – wysoce zjadliwej grypy ptaków
OGŁOSZENIE
Miasto i Gmina Skępe informuje, że dnia 22 stycznia 2024 r. Wojewoda Kujawsko-Pomorski wydał Rozporządzenie uchylające rozporządzenie w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatów lipnowskiego, toruńskiego i włocławskiego.
Zostało zlikwidowane ognisko choroby – wysoce zjadliwej grypy ptaków, zwanej dalej grypą ptaków, w miejscowości Borek, gm. Lipno, powiat lipnowski.
Burmistrz Miasta i Gminy Skępe
Piotr Wojciechowski
- Rozporządzenie Nr 2.2024 (PDF) 231.28kB
Dodatek osłonowy – 2024 rok
Od 22 stycznia 2024 r. można złożyć wniosek o dodatek osłonowy.
Wnioski można składać w:
Urzędzie Miasta i Gminy Skępe,
ul. Kościelna 2,
87-630 Skępe, pok. Nr 16
Dodatek osłonowy przysługuje:
- osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2.100 zł (gospodarstwo domowe jednoosobowe tworzy osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca)
- osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1.500 zł na osobę (gospodarstwo domowe wieloosobowe tworzy osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące).
W przypadku gdy wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu członka rodziny przekracza ww. kryteria, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy między kwotą dodatku osłonowego a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny miesięczny dochód. W przypadku gdy wysokość dodatku osłonowego ustalona zgodnie z tymi zasadami jest niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.
Uwzględniany jest dochód osiągnięty w 2022 roku.
Ile wyniesie dodatek osłonowy?
Dodatek osłonowy wyniesie:
- 228,80 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
- 343,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
- 486,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
- 657,80 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Wyższa kwota dodatku osłonowego przysługuje, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554, 1162 i 1243), wynosi:
- 286,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
- 429,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
- 607,75 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
- 822,25 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Za jaki okres przysługuje dodatek mieszkaniowy i kiedy jest wypłacany?
Wnioski składa się w terminie do 30 kwietnia 2024 r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpoznawane. Dodatek osłonowy wypłacany będzie jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.
Informacje o przyznaniu dodatku osłonowego będą przekazywane na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, informację o przyznaniu dodatku osłonowego będzie można odebrać osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy Skępe, ul. Kościelna 2, pok. Nr 16
Odmowa przyznania dodatku osłonowego, uchylenie lub zmiana prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego wymagają wydania decyzji.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku osłonowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.